• Our Family History - unsere Familiengeschichte - war schon als Teenager spannend für mich. Die Großmütter erzählten uns Geschichten aus ihrem Leben. So blieb es nicht aus, dass ich irgend wann begann mich mit Genealogie zu beschäftigen und nach meinen Vorvätern zu suchen.
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  • Die Gartenvögel gehören zu keiner eigenen Familie der Vogelarten. Man nennt die Gartenvögel nur so, weil man sie immer im Garten sieht. Die meisten Gartenvögel gehören alle zur Familie der Meisen, der Finken und der Drosseln. Wiederum nennt man die Gartenvögel auch Singvögel, weil sie im Garten ihre Lieder zwitschern.
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  • Auf der Höhe von Karlsruhe kommt der Westwall von Westen her in den Bereich des heutigen Bundeslandes Baden-Württemberg.
    Die Suche nach alten Bunkerüberresten des Westwalls ist ein Hobby, dem wir auf Grund der Nähe zu unserem Wohnort ab und an nach gehen, wenn es die Zeit erlaubt.
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  • Sondershausen war bis 1918 Residenzstadt des Fürstentums Schwarzburg-Sondershausen, danach bis 1920 Landeshauptstadt im Freistaat Schwarzburg-Sondershausen.
    Sondershausen ist meine Heimatstadt, in der ich aufgewachsen bin
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  • Wenn Männer ihre Ex-Frau mit Telefonanrufen terrorisieren, wenn Frauen ihrem Lieblingssänger um die halbe Welt nachreisen, wenn Bewunderung oder Liebe in Belästigung und Gewalt umschlägt – dann sprechen Fachleute von "Stalking". Das Phänomen ist eigentlich uralt, Psychologen haben bereits vor 100 Jahren den so genannten "Liebeswahn" beschrieben.
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Keeping Active In The Midst Of A Pandemic

While many of us have made the move back to the office and a somewhat normal lifestyle, the threat of a third wave is pushing many of us back to a home-based lifestyle. This means that we need to find a way to stay active without heading to the gym.

The benefits of exercise have long been stressed and shared with the world, but in case you needed a refresher, exercise is beneficial to your physical, mental, and emotional health. Although we know the benefits and have had the intention of exercising regularly, it can become difficult when faced with distractions at home and the threat and stress of navigating the pandemic. Luckily, there are a lot of ways to add movement to your day-to-day living.

17 Tips For Staying Active

  1. Set aside time to take a quick walk outside or around the house.
  2. Invest in a standing desk or work on a higher surface that forces you to stand.
  3. Take the stairs wherever possible.
  4. Spend time outside in the garden with family or play with your pets
  5. Walk around while on the phone or attending an online meeting.
  6. Double up on stair trips, why go up and down once when you can go twice?
  7. Give yourself a few minutes for a quick workout – download an app to guide you if you need some help.
  8. Make a rule when it comes to completing a task or activity, for example, walk around the house after submitting a job or do 10 jumping jacks every time you make a cup of coffee.
  9. Instead of walking to the kitchen, why not try doing lunges to get those muscles moving.
  10. Schedule a break every hour to stretch your legs.
  11. Do heel raises while standing at your computer or doing the dishes.
  12. Take up a new hobby, like gardening or running, to get you out of the house and moving.
  13. Try to stand whenever possible.
  14. When in doubt, clean! Chores are a great way to get moving and performing productive tasks.
  15. Put your phone in another room, forcing you to move between spaces to check messages r when you want to play now.
  16. Put on some music and dance it out
  17. Join virtual training sessions or sign up for fitness apps that offer workout programmes and healthy diets.

When it comes down to it, it's all about finding simple ways to get off your bum and get moving. It could be as simple as doing 10 squats between meetings or needing to do 5 jumping jacks before having a snack. There are so many creative ways to add movement to your day, it is all about finding what works for you. It does not even need to be set in stone; you can change it up as often as you like.

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